preskoči na sadržaj

Osnovna škola Velika Mlaka

Login
Tražilica
 

Kalendar
« Listopad 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji

Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
Anketa
Izgled mrežne stranice škole bolji je



Arhiva dokumenata
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: nema podataka
 
 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 24. 2. 2010.

Ukupno: 1111942
Ovaj mjesec: 3950
Ovaj tjedan: 1465
Danas: 84
 

 

 
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Zašto je dobro čitati svom djetetu?
Autor: Administrator , 14. 5. 2014.


   

Roditelj koji čita svom djetetu, potiče osjećaje uzajamnosti i bliskosti.

Čitajući djetetu, potičemo spoznaju i razumijevanje tuđih i vlastitih osjećaja.

Čitajući potičemo prihvaćanje i uvažavanje socijalnih načela i odnosa.

 Čitanjem potičemo razvoj djetetova govora.

 Čitajući potičemo razvoj djetetova zapažanja i pamćenja.

 Čitajući djetetu, potičemo zaključivanje i usvajanje pojmova.

 Čitanjem potičemo djetetovu kreativnost i kritičko razmišljanje.

 Čitajući djetetu, pripremamo ga za samostalno čitanje.

Zašto čitati slikovnice i knjige?

 

    Roditelji su prvi učitelji svojoj djeci i imaju veliki utjecaj na razvoj jezičnih sposobnosti svoga djeteta kao i na razvoj i usvajanje vještina čitanja. Čitanje je vještina koja se dugo razvija, zapravo usvajanje te vještine počinje još dok su djeca vrlo mala. Čim djeca čuju jezik, počelo je njihovo usmjeravanje prema pismenosti. Osnova čitanja je jezik, a da bi ta osnova bila dobro razvijena potrebno je što više razgovarati sa djecom. Zato razgovarajte sa djecom o svakodnevnim radnjama i aktivnostima, slušajte ih i budite aktivni sudionik u međusobnoj komunikaciji.

    Knjige sa slikama namijenjene maloj djeci privlače pažnju djeteta i pomažu da dijete poveže značenje teksta sa knjigom. Slikovnice imaju veliki utjecaj na razvoj djetetove mašte i razvijaju kreativnost. Osim toga dijete čuje iste riječi, rečenice i fraze, a to utječe na usvajanje pravila materinjeg jezika, dijete uči koristiti riječi na pravilan način i u pravilnom kontekstu.

    Redovito čitanje priča vodi do dobrog govornika materinjeg jezika. Vrlo brzi razvoj i mnoštvo pitanja koja djeca postavljaju (tko?, što?, gdje?, kako?) pružaju mnogo prilika da roditelji upotrijebe knjige kako bi pomogli djeci da postave pitanja i odgovore na njih.

    Dok djeci čitaju knjige, roditelji mogu postavljati pitanja koja će djetetu pomoći da uvježba novo što uči («Kako kaže krava?»), da nauče nešto o uzroku i posljedici («Što će se dogoditi?»), te razviju vještine razvrstavanja i organiziranja.

    Dijete usvaja kulturu čitanja knjiga ali i kulturu slušanja,a to će biti vrlo korisno kada krene u školu. Istraživanja pokazuju da djeca koja tijekom prvih godina života čuju mnogo riječi i koja su aktivno uključena u komunikaciju imaju bolje rezultate na testovima znanja i vještina u osnovnoj školi nego djeca koja nisu bila tako bogato izložena jeziku.

Još tekstova o važnosti čitanja i upute o tome, kada, kako i zašto čitati pronađite na sljedećem linku:

Zašto je važno čitati naglas djetetu od najranije dobi?





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju