Govorna vježba Ili-ili
Autor: Nancy Vujanić, 17. 10. 2022.
S dvojbama (ili popularnije, s dilemama) susrećemo se gotovo svakodnevno u životu. Kada smo primorani donijeti neku odluku, zna biti teško, no ako iza svoje odluke stojimo i znamo je argumentirati, puno je lakše.
Učeći o rastavnom vezniku ili, učiteljica M. Martinković učenicima 8.c razreda ponudila je desetak tema o kojima su trebali promisliti i argumentirati svoje izbore. Učenici su trebali odabrati temu i o njoj pripremiti trominutno izlaganje. Izlaganje je trebalo biti trodijelne strukture (uvod, razrada, zaključak), sadržavati argumente za i protiv, a u zaključku su trebali navesti svoj izbor i razlog svoga izbora o odabranoj temi.
Učenici su se potrudili, iznijeli svoja razmišljanja i podijelili svoja iskustva. Tako smo, primjerice, mogli čuti što smatraju bitnijim – odgoj ili obrazovanje – u školi, kako razmišljaju o strahopoštovanju i o poštovanju prema odraslima (pa i učiteljima), kako pristupaju introverziji i ekstroverziji kod svojih poznanika, kako gledaju na moguće probleme s roditeljima, a kako s učiteljima, što sve misle o cjelodnevnoj nastavi i koje su sve prednosti i nedostaci upisa u srednju školu (s kojima se ove godine susreću).
Bilo je jako zanimljivo i korisno čuti učeničku perspektivu o navedenim temama. Učenici su ovim zadatkom mogli provježbati svoje usmeno izražavanje, osvijestiti važnost dobre argumentacije i snagu korištenja biranoga jezika u iznošenju svojih razmišljanja pred drugima koji možda razmišljaju drugačije.
Veselimo se i budućim iskustvima.
učiteljica Hrvatskoga jezika Martina Martinković
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Linkovi |
Grad Zagreb |
Grad Velika Gorica |