Projekt "Čitamo mi, u obitelji svi"
Autor: Nancy Vujanić, 6. 2. 2015.
I ove školske godine u našoj školi, započeo je projekt „Čitamo mi u obitelji svi“ u organizaciji školske knjižnice i Hrvatske mreže školskih knjižničara. Projekt se provodi u 3. a, b i c razredu. Projekt je već uspješno proveden tijekom prošle školske godine i polučio je izvrsne rezultate. Ovo polugodište provodi se u stotinjak osnovnih škola diljem Hrvatske.
Ovim projektom utječe se na razvoj čitalačkih kompetencija koje, prema zadnjem PISA istraživanju 2009. godine, nisu najbolje razvijene među hrvatskim petnaestogodišnjacima.
Razvoj čitalačke vještine ključan je za razvoj svih drugih oblika pismenosti. Nakon što učenici u prvom razredu osnovne škole nauče čitati, jako je važno da im možemo ponuditi zanimljivu literaturu za čitanje. No, koje god aktivnosti poduzimali školski knjižničari i učitelji radi poticanja čitanja, radi stvaranja navike čitanja i otkrivanja čitateljskih estetskih užitaka, sve su one veoma ograničenog dometa, ako učenici adekvatne poticaje ne dobivaju i u svojoj obitelji. Naime, učenici nižih razreda uče ponajprije oponašanjem, a sve do puberteta glavni su im uzori i autoriteti njihovi roditelji. Nema kvalitetnijeg poticaja i efikasnije metode svladavanja tehnike čitanja, nego kad učenik svakodnevno viđa svoje roditelje kako čitaju i kako uživaju u pročitanom.
Ukoliko učenici u nižim razredima ne uvježbaju dovoljno dobro tehniku čitanja, kasnije je veoma teško nadoknaditi propušteno, redovito imaju problema s učenjem, ne samo s čitanjem (lektire).
Zapazili smo kako kod učenika u trećem i četvrtom razredu zanimanje za čitanje naglo opada.
Stoga smo pripremili knjižničnu naprtnjaču s 8 zanimljivih knjiga iz različitih područja. Neke su knjige namijenjene roditeljima, neke djeci, a neke za zajedničko čitanje. Svakog petka tijekom drugog polugodišta jedno će dijete dobiti knjižničnu naprtnjaču s knjigama, ponijet će ju kući, a iduće srijede vratiti u školu.
Tijekom pet dana, koliko naprtnjača bude u obitelji, važno je da svi članovi obitelji čitaju i porazgovaraju o pročitanomu te da pročitane odlomke prokomentiraju, pokušavajući skrenuti pozornost na zanimljive i vrijedne dijelove i na kraju svoje dojmove i zanimljivosti zapišu u priloženu bilježnicu dojmova.
U srijedu, kad dijete donese knjižnu naprtnjaču u školu, ispričat će najljepše doživljaje tijekom proteklih dana kad su svi u obitelji čitali knjige iz naprtnjače. Na taj način potaknut će i ostale učenike na čitanje, odnosno na izgradnju pozitivnog odnosa prema čitanju.
Svrha ovog projekta je i razvijanje svijesti o potrebi čuvanja zajedničke imovine, odnosno razvijanje svijesti da se prema knjigama koje posuđujemo drukčije ophodimo nego prema radnim udžbenicima, odnosno svatko ima pravo čitati iz nepošaranih i neoznačavanih knjiga.
Nikako nije moguće da svi u ovih nekoliko dana pročitaju svih osam knjiga, ali to nije ni svrha ovog projekta. CILJ JE ZABAVLJATI SE I DRUŽITI KAO OBITELJ KROZ ČITANJE KNJIGA.
RUKSAK JE KRENUO NA SVOJ PUT...
3. A
3. B
3. C
Ruksak nastavljaa svoje putovanje.
DOJMOVI UČENIKA
Svi smo se u obitelji unaprijed veselili ruksaku s knjigama. Posebno se ruksaku razveselio moj brat David, slikovnici Majmun u velikoj brizi. Slikovnica mu je bila privlačna zbog šarenih ilustracija. Mojoj mami se najviše svidjela knjiga Igrom do sebe. U knjizi je pronašla zanimljive ideje kako kroz igru unaprijediti svoj život. Moj tata Goran je s Davidom prelistao sve knjige i pročitao dijelove Doživljene prošlosti. Ja sam pročitala Mašu i životinje. Knjiga je jako zabavna kao i sve „Maše“ koje sam do sada pročitala.
Mislim da sam jako sretna jer živim u obitelji koja voli čitati knjige. Moja mama je smislila pjesmu o čitanje:
U mojoj obitelji čitamo svi, jer želimo biti pametni mi. Stare police za knjige su nam postale tijesne, pa tata pravi nove da knjige ne bi bile bijesne.
Sara Becker, 3. b
Lijepa je to zadaća
zajedno čitati,
u isto vrijeme
nešto učiti.
Dobra znanja
međusobno dijeliti
i na kraju
se razveseliti.
Borna Jurkić, 3.b
Prva knjiga koju sam pročitala zove se Vilinski trik. Knjiga je jako zanimljiva. Pročitala sam Maša i muzej, Čipko i djed Filip i Ne bi želio graditi veliki kineski zid. Od knjige Igrajmo se papirom napravila sam: bubamaru, psa i mačku. Sve knjige su jako zanimljive i zabavne. Najdraža knjiga mi je bila Maša i muzej. U toj knjizi se radi o djevojčici Maši koja je voljela ići u muzej. Moja mama je pročitala knjigu Što ću sad?. Kaže da je knjiga jako poučna. Bilo mi je zadovoljstvo pročitati te knjige i ponešto naučiti.
Ana Marija Špičić, 3. c
Moj izbor za čitanje pao je na knjigu „Maša i muzej“. Knjiga je bila tako zanimljiva da sam zaželjela biti Maša. Moja mama je pročitala „Nemoj reći nikome“ i rekla je da će je preporučiti kolegama i prijateljima. moj brat koji nije ljubitelj čitanja knjiga pročitao je „Čipko i djed Filip“ toliko msu mu bile zabavne i šaljive da je sad postao ljubitelj knjiga. Tata je pročitao „A što ću sad“ Svi smo se zabavili knjigom „Igrajmo se papirom“. Napravili smo puno stvari.
Rebeka Gadanec, 3.c
Knjige koje sam pročitala bile su Čipko i djed Filip, Maša i muzej, Vilinski trik, Ne bi želio graditi veliki kineski zid, Igrajmo se papirom, a mama je pročitala Nemoj reći nikome“. Volim čitati knjige pa sam ove pročitala s veseljem. Sve knjige su vrlo zabavne, ali najviše mi se svidjela „Maša i muzej“. U toj knjizi radi se o djevojčici Maši koja voli ići u muzej. Iz knjige „Igrajmo se papirom“ zabavila sam i svoje ukućane. Radili smo mačku, psa, cvijet i kokoš. Bilo je jako zabavno. Moja mama pročitala je knjigu „Nemoj reći nikome“, rekla je da je knjiga zanimljiva i preporučuje svim roditeljima da je pročitaju. Čitajući ove knjige naučila sam da je puno bolje provesti vrijeme uz dobru knjigu nego gledajući televizijski program.
Leona Bedeković, 3.c
Došao je redi na mene. Naprtnjaču s knjigama sam dobila u pravo vrijeme, jer je tjedan prije moj tata bio na putu a brat bolestan, tako da sad ovaj tjedan možemo svi sudjelovati u ovom projektu „Čitamo mi, u obitelji svi“. Sjedimo skupa mama, tata, brat i ja, po stolu prebiremo knjige i čitamo.
Gledamo jedni druge i slušamo jedni druge. Knjiga „Maša i životinje“ mi se najviše svidjela pa sam je pročitala dva puta.
To vrijeme provedeno skupa, meni je bilo neprocijenjivo. Pozivam svu djecu da čitaju jer ima puno različitih i vrijednih sadržaja.
Antonela Đurković, 3.b
Čitanje s obitelji
Tako i ja na red dođem
i naprtnjaču uzmem u ruke
pa čitati te knjige pođem
da zaboravim na sve muke.
Puno je knjiga unutra stalo
a vremena za čitanje nam je bilo malo
zato moram popis skratiti
da ih stignem na vrijeme vratiti.
Lucija Petravić, 3.b
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Linkovi |
Grad Zagreb |
Grad Velika Gorica |