Osnovna škola Velika Mlaka

Učenici četvrtih razreda na terenskoj nastavi u Krapini, Trakošćanu i Marija Bistrici

Autor: Administrator , 9. 11. 2010.

9. studenog 2010. učenici četvrtih razreda naše škole, u sklopu terenske nastave, obišli su Hrvatsko Zagorje: Krapinu, Trakošćan i Marija Bistricu.

Polazak ispred škole bio je u 7.00 sati. U KRAPINI  su obišli špilju HUŠNJAKOVO, gdje su pronađeni ostaci paleolitskog čovjeka, jednog od najstarijih stanovnika Europe.

Nakon razgleda Hušnjakova obišli su rodnu kuću  i Muzej Ljudevita Gaja. Muzej je otvoren 1966. godine, a izložen je namještaj iz njegova vremena, slike (ulja na platnu, rad slikara Ivana Tišova) - portreti Gaja i njegove obitelji, fotokopije njegovih rukopisa, tiskanih tekstova, knjiga i brošura te novina i časopisa koje je uređivao i izdavao.

Učenici su razgledali i franjevački samostan i crkvu Sv. Katarine.

Posjetili su i dvorac TRAKOŠĆAN – razgledavanli unutrašnjost srednjovjekovnog dvorca, koji je postepenim adaptacijama tijekom vremena postao reprezentativni dvorac, jedan od najljepših u Hrvatskom Zagorju; pripada najvišoj, nultoj kategoriji naših kulturno – povijesnih spomenika.

Nakon razgleda  učenici su imali slobodno vrijeme za jelo i igru.

Uslijedila je vožnja autobusom do Hrvatskog nacionalnog svetišta - Majke Božje Bistričke te razgled, paljenje svijeća i molitva u crkvi.

Povratak je bio u večernjim satima.

UČENIČKI RADOVI:

IZLET U HRVATSKO ZAGORJE

Rano ujutro već u 7 sati, polazili smo pred školom, s busom koji je bio na kat. Išla su tri razreda iz Velike Mlake i jedan razred iz Mičevca.

Prvo smo krenuli u Špilju Hušnjakovo u Krapini. U Muzeju neandertalca smo pogledali film koji je prikazao kako su živjeli i radili naši preci. Bilo mi je interesantno vidjeti kako je jednom neandertalcu medvjed odgrizao ruku. Nakon muzeja smo pješice išli do crkve Svete Katarine. Poslije toga smo išli u kuću Ljudevita Gaja. Tamo smo vidjeli nekoliko njegovih portreta, knjiga i časopisa.

Nakon što smo obišli Krapinu vozili smo se do dvorca Trakošćan. U dvorcu mi je najzanimljivije bilo oružje. Dvorac Trakošćan sam već obišao sa svojom obitelji, ali sa razredom mi je bilo puno veselije. Kod dvorca Trakošćan smo se i odmorili. Nakon odmora smo se dugo vozili do Marije Bistrice.

U Mariji Bistrici smo obišli crkvu u kojoj sam za svoju obitelj zapalio svijeću i pomolio se. Da nam nije počela padat kiša,  išli bismo na križni put. Brzo smo se vratili u autobus koji nas je vozio do naše škole.

Veselim se slijedećem izletu, koji ću ponovno provesti sa svojim razredom, koji će se zvati: „Izlet u Liku „

Patrik Hegolj 4a

Jutro je bilo posve čisto. Kad smo ulazili u novi, uredan i čist autobus na kat, mi iz a razreda smo išli na kat autobusa. Vozili smo se po sunčanom vremenu do lijepog muzeja u kojem smo vidjeli zanimljive stvari. Meni su se najviše svidjele kosti dinosaura. Gledali smo i zanimljiv film.

Nakon toga išli smo u rodnu kuću Ljudevita Gaja u kojoj smo vidjeli portrete Ljudevita Gaja. Prije toga smo išli u Crkvu svete Katarine u kojoj je vodič pričao o crkvi, koja je prelijepa i obnavljala se. Onda smo išli u dvorac Trakošćan u kojem smo vidjeli oružja i prostore koji su bili jako zanimljivi. Imali su preparirane ptice i velikog bjeloglavog supa. Nakon toga smo išli u prelijepu crkvu Marije Bistrice u kojoj smo zapalili svijeće i kupili svete vode, a ispred smo kupili križ i druge stvari. Nakon toga išli smo umorni, istrčani i prljavi, te posve mokri u autobus. Dolazak doma u svoj dnevni boravak bio je spas za moje umorne i smrznute noge.

Leon Duić, 4. a

Jednog prekrasnog i sunčanog jutra krenuli smo u daleko Hrvatsko zagorje. Stari i zlatni autobus na kat dočekao nas je pred  našom lijepom školom. Krenuli smo, 4.a , b, c i d.

Kada smo došli u zelenu Krapinu, svi smo se iznenadili. Bila je čista kao da su je čistili svaki dan. Krenuli smo prema velikom Muzeju neandertalaca. Kada smo ušli, mislili smo da odmah idemo razgledavati čudesne stvari, ali ne. Mi idemo prvo gledati film na bijelom platnu. Film je bio prapovijesni o snalaženju jakih pračovjeka. Nakon filma smo pošli u obilazak muzeja. Vidjeli smo čudne Neandertalce, bijele kosti Neandertalaca i dio crnog meteora. Poslije toga išli smo u stari Trakošćan. U Trakošćanu nam je vodič  govorio o dvorcu i sobama i vodio nas u te sobe. Vidjeli smo sobu za oružja, kuhinju, blagovaonicu i još puno prekrasnih soba. Nakon Trakošćana išli smo u šarenu Mariju Bistricu. Tamo nam je vodič o govorio o čudesnim stvarima. Zatim smo ušli u crkvu sv. Katarine.

Otišli smo u stari autobus i on nas je odveo pred lijepu školu i svako je od lijepe škole krenuo doma!

Bruno Maršić, 4.a

Svanulo je  jesensko sunčano jutro. U 7 sati smo krenuli na izlet u Krapinu, Trakošćan i Mariju Bistricu iz škole. Vozili smo se autobusom na kat ja sam sjedio na katu. Prvo  smo išli u špilju Hušnjakovo. U muzeju krapinskoga neandertalca smo na platnu  gledali kako je pračovjek živio. Nakon što smo pogledali film, vodič nas je proveo kroz muzej. Jedna grupa je imala jednog vodiča, a druga drugog. Onda smo otišli u crkvu Svete Katarine. Tamo nam je jedan drugi vodič govorio o njoj. Onda smo išli u kuću Ljudevita Gaja. Tamo nam je malo starija gospođa bila vodič. Vodič u Trakošćanu nam je pokazao sve sobe dvorca. U Trakošćanu je bilo puno prepariranih životinja. Na kraju smo otišli u crkvu u Marija Bistrici. Dugo smo se vozili do škole.

Na ovom izletu smo puno naučili. Htio bih da idemo na još ovakvih izleta.

Krešo Lacković, 4.a

Izgled mrežne stranice škole bolji je

Forum

Osnovna škola Velika Mlaka / Brune Bušića 7, HR-10408 Velika Mlaka / os-velika-mlaka.skole.hr / ured@os-velika-mlaka.skole.hr