Učenici trećih razreda posjetili izložbu "Tko nosi, ne prosi" u Etnografskom muzeju provodeći projekt kroz nastavu
Autor: Administrator , 17. 2. 2011.
U četvrtak 17. veljače 2011. učenici 3.a i 3.b razreda posjetili su Etnografski muzej u Zagrebu, provodeći projekt kroz nastavu, pridržavajući se plana i programa za treći razred osnovne škole. Izložba "Tko nosi, ne prosi! – S torbom po hrvatskim krajevima" posvećena je u najvećoj mjeri tradicijskim torbama.
PRIRODA I DRUŠTVO: SADAŠNJOST, PROŠLOST I BUDUĆNOST
Istraživanje „Kako su se oblačili preci u mojoj obitelji?“
- Učenici su istraživali kakvu su odjeću nosili njihovi preci - opisivali je koristeći zavičajne nazive za pojedine dijelove njihove odjeće.
- Njihove radove tijekom sljedećih mjesec dana možete pogledati u školskoj knjižnici.
HRVATSKI JEZIK: STVARALAČKO PISANJE
UČENIČKI RADOVI
Idemo u Etnografski muzej gledati izložbu pod nazivom „Tko nosi, ne prosi“. U skupini smo Lucija, Tomislav, Marin, Mislav i ja.
Učiteljica nam je zadala zadatak: nacrtati torbu koja ti se najviše sviđa i napisati sve o njoj. Došli smo i počeli razgledavati . Bilo je tu raznih vrsta torbica . Bile su lijepe jer su imale puno raznih crta i crtica i boja.
Svidjelo mi se i to što su bile prikvačene na zid, stavljene u staklo itd. Razgledali smo cijelu izložbu.
Moja grupa i ja smo se vratili na početak. Prepisivali smo što znači „Tko nosi,ne prosi“. Ovako ide: „Ko pojde ma kud na put i u goste ,triba da ponose nešto za jilo, jer ko zna kako će biti dočekan". Zato kažu: Tko nosi, ne prosi. Kad smo to napisali morali smo izabrati jednu torbu i nacrtati je na jedan papir. Ja sam izabrala jednu crnu torbu sa punom šarenih crta i nacrtala ju. Cijeli razred se potpisao u jednu knjigu, pa sam i ja. Došlo je vrijeme da se vratimo u školu . Prije ulaska u autobus, otišli smo malo u park . Lijepo smo se zabavili, a onda smo krenuli u školu. Vrijeme u Etnografskom muzeju brzo je prošlo, no bilo je jako lijepo.
Paula Stepanić, 3.b
U Etnografskom muzeju bilo mi je lijepo. Vidio sam puno stvari, predmeta i odora. Prvo sam vidio kuhinju i blagovaonicu od drveta. Unutra je bio stol i na njemu ispečeni kruh. Kada smo ušli u drugu sobu vidio sam jednu obitelj. Lijevo su bile dvije žene, a kraj njih su bili žena i muškarac. Vidio sam sijeno što su muškarac i žena nosili kao zaštitu od kiše. Vidio sam maske od drveta za maškare. Jedna je bila bizonova, a druga žirafina glava. Vidio sam veliki i mali kovčeg. Ušli smo u treću prostoriju. Vidio sam čovjeka koji za pasom ima kuburu, nož i malu sjekiru. Tu je stajala žena odjevena u bijelo.
Učiteljica nam je rekla da se ta odjeća nosi za dan žalosti. Bila je na klupijedna mapa gdje sve piše o narodnim nošnjama. Na zidu je bila velika slika, pokrivači za krevet i sagovi. Kraj njih je bio mali tkalački stan kraj kojeg je bila žena sa haljinom na kojoj su bili zlatni dukati. Kada smo izišli iz Etnografskog muzeja vidio sam Hrvatsko narodno kazalište.
Tomislav Tatarović, 3.b
Danas smo posjetili Etnografski muzej u Zagrebu. Razgledali smo izložbu „Tko nosi me prosi“. Odmah po odlasku iznenadio nas je niz šarenih boja na torbama.
Pitao sam se odakle tako mnogo torbi. Na natpisima sam pročitao da dolaze iz Like, Slavonije, Dubrovnika i drugih krajeva Hrvatske. Neke torbe visjele su na lutkama, a druge su stajale na zidovima. Bilo je malih, velikih, šarenih i jednobojnih. Torbe su bile izrađene od vune, kože, platna,i krzna. Posebno mi se svidjela jedno od ovčjeg krzna s kožnim džepom. Neke su torbe imale posebnu namjenu. U jednoj bijeloj u obliku vreće sakupljali su se darovi za Svetu Luciju.
Najzanimljivija mi je bila velika kutija u obliku torbe u kojoj se krilo mnogo zanimljivih stvari. Unutra smo našli slagalice sa slikama torbi. Natjecali smo se tko će brže složiti.
Tu smo također naučili što su ljudi prije nosili u torbi. Nekad su đaci nosili pločice za pisanje,a danas imamo papir. Nekad su uz sebe nosili molitvenike, a danas nikamo ne idemo bez mobitela.
Na izložili sam svašta naučio o tome kako su ljudi prije živjeli. Prije odlaska smo se potpisali u knjigu posjetitelja. Dobar provod nastavio se u parku, sve dok nije došao autobus i odvezao nas kući.
Lovro Jurilj 3.b
Dora Ivanković, 3.a
Prošlost Velike Mlake
Gospodin Ivan Krilčić i gospođa Barica Krilčić rođena Ilenić su djed i baka Frana Krilčića iz našeg razreda. Oni su rođeni u Velikoj Mlaki. Pričali su nam o njenoj prošlosti.
Velika Mlaka je dobila ime po mlakama u mjestu. Jedna od velikih mlaka bila je iza crkve svete Barbare. Djeca su se zimi po njoj klizala, a ljeti se tamo brčkala.
Velika Mlaka je tada bila puno manja. Imala je otprilike 700 stanovnika. Bila je napredno selo. Kuće su bile napravljene od hrastovine. U njima je bilo sve od drveta. Stanovništvo se bavilo poljoprivredom. Bavili su se i uzgojem krava, a mlijeko su prodavali u Zagrebu. Do Zagreba su išli biciklom ili vlakom. Ljudi su rano ustajali, a kasno išli spavati. Radili su puno i naporno, ali je život bio spor.
Iznenadilo me da ljudi isti kruh jedu tjedan dana i da do Zagreba idu biciklom. Svidjelo mi se kako su djeca bila slobodna jer nije bilo prometa. Zadovoljna sam sa onim što sam doznala.
Paula Varda, 3.a
SAT LIKOVNE KULTURE: RITAM I NIZ LIKOVA
Radovi učenika 3. b razreda
Tomislav Tatarović Zvonimir Čizmadija
Iva Vulić Ivana Krilčić
Lovro Jurilj Leonarda Plepelić
Mislav Komes Nikolina Šapina
Ivan Vidović Ivan Grlić
Antonio Rogan Luka Kundid
Karlo Cerovski Adrijan Petrović
Matej Tolić Stjepan Vidović
Adam Brnad Paula Stepanić
RADIONICA ZA RODITELJE I UČENIKE TREĆIH RAZREDA
- Neki učenici su donijeli svoju nošnju
Učenici su odabrali torbu koju će ukrašavati.
Mame i bake su šivale i vezle zajedno s učenicima
Mama je najbolja učiteljica svom djetetu
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Linkovi |
Grad Zagreb |
Grad Velika Gorica |