2012-02-24 12:01:00

Projekt "Čitamo mi, u obitelji svi"

     U petak 24. veljače 2012. godine u našoj školi, točnije u 3.a i 3.b razredu, započeo je projekt „Čitamo mi u obitelji svi“ u organizaciji školske knjižnice i Hrvatske mreže školskih knjižničara. Projekt je već uspješno proveden u nekoliko europskih država i polučio je izvrsne rezultate. Ovo polugodište provodi se u nekoliko desetaka osnovnih škola diljem Hrvatske.

    

     Ovim projektom utječe se na razvoj čitalačkih kompetencija koje, prema zadnjem PISA istraživanju 2009. godine, nisu najbolje razvijene među hrvatskim petnaestogodišnjacima.

      Razvoj čitalačke vještine ključan je za razvoj svih drugih oblika pismenosti. Nakon što učenici u prvom razredu osnovne škole nauče čitati, jako je važno da im možemo ponuditi zanimljivu literaturu za čitanje. No, koje god aktivnosti poduzimali školski knjižničari i učitelji radi poticanja čitanja, radi stvaranja navike čitanja i otkrivanja čitateljskih estetskih užitaka, sve su one veoma ograničenog dometa, ako učenici adekvatne poticaje ne dobivaju i u svojoj obitelji. Naime, učenici nižih razreda uče ponajprije oponašanjem, a sve do puberteta glavni su im uzori i autoriteti njihovi roditelji. Nema kvalitetnijeg poticaja i efikasnije metode svladavanja tehnike čitanja, nego kad učenik svakodnevno viđa svoje roditelje kako čitaju i kako uživaju u pročitanom.

     Ukoliko učenici u nižim razredima ne uvježbaju dovoljno dobro tehniku čitanja, kasnije je veoma teško nadoknaditi propušteno, redovito imaju problema s učenjem, ne samo s čitanjem (lektire).

    Zapazili smo kako kod učenika u trećem i četvrtom razredu zanimanje za čitanje naglo opada.

     Stoga smo pripremili knjižničnu naprtnjaču s 8 zanimljivih knjiga iz različitih područja. Neke su knjige namijenjene roditeljima, neke djeci, a neke za zajedničko čitanje. Svakog petka tijekom drugog polugodišta jedno će dijete dobiti knjižničnu naprtnjaču s knjigama, ponijet će ju kući, a iduće srijede vratiti u školu.

    Tijekom pet dana, koliko naprtnjača bude u obitelji, važno je da svi članovi obitelji čitaju i porazgovaraju o pročitanomu te da pročitane odlomke prokomentiraju, pokušavajući skrenuti pozornost na zanimljive i vrijedne dijelove i na kraju svoje dojmove i zanimljivosti zapišu u priloženu bilježnicu dojmova.

     U srijedu, kad dijete donese knjižnu naprtnjaču u školu, ispričat će najljepše doživljaje tijekom proteklih dana kad su svi u obitelji čitali knjige iz naprtnjače. Na taj način potaknut će i ostale učenike na čitanje, odnosno na izgradnju pozitivnog odnosa prema čitanju.

     Svrha ovog projekta je i razvijanje svijesti o potrebi čuvanja zajedničke imovine, odnosno razvijanje svijesti da se prema knjigama koje posuđujemo drukčije ophodimo nego prema radnim udžbenicima, odnosno svatko ima pravo čitati iz nepošaranih i neoznačavanih knjiga.

      Nikako nije moguće da svi u ovih nekoliko dana pročitaju svih osam knjiga, ali to nije ni svrha ovog projekta. CILJ JE ZABAVLJATI SE I DRUŽITI KAO OBITELJ KROZ ČITANJE KNJIGA.

     Želimo vam da ugodno provedete vrijeme uz knjige sa svojom obitelji. :)

 

Ovdje možete pogledati koje su knjige u naprtnjačama i njihov kratak sadržaj.

 

Open publication - Free publishing - More project

DOJMOVI UČENIKA

3.a

    U petak sam bila jako vesela jer sam dobila knjižničnu naprtnjaču. Kad sam vidjela da je mama došla po mene u školu, uzbuđeno sam joj ispričala da sam ju dobila. Kad smo stigli doma, nismo se ni presvukle, već smo odmah pregledale što se u naprtnjači nalazi. Meni se odmah svidjela knjiga „Petrica Pričalica“ pa sam ju počela čitati. Mama je izabrala knjigu Mire Gavrana „Klara“. Kasnije je došao i tata s posla te nam se pridružio uzevši knjigu „Čudesni nogomet“.

    Mi svi u obitelji volimo čitati i bilo nam je lijepo.

Nika Marković

3.b

     U četvrtak sam iz škole došao s knjižničnom naprtnjačom. Svi smo u kući sjeli na tepih i počeli pregledavati knjige. Najsmješnije nam je bilo kada je moj mali brat uzeo knjigu „Oh, kako je lijepa Panama“ i počeo ju čitati naglas. Naravno da je nije čitao, nego prepričavao gledajući ilustracije, jer on uopće ne zna čitati. Tada sam mu ja pročitao tu lijepu dječju knjigu koja nam se svidjela zbog simpatičnih i duhovitih likova, malog mede i tigra. Ona nam govori kako je kod kuće najljepše, ali lijepo je i putovati i upoznavati druge ljude. U knjizi „Grbovi gradova u Republici Hrvatskoj“ mi se svidjelo što opisuje gradove govori kada su nastali. Knjiga „Što sve čini ljudsko tijelo“ govori nam da su svi dijelovi tijela jednako važni.

Gabriel Beloša

    Mami se najviše svidjela knjiga "Što učiniti kad dijete dobije lošu ocjenu?. Moja mama kaže da ima puno korisnih savjeta, a izdvojila bi poslovicu koja kaže: "prije nego što sam se oženio imao sam 6 teorija o odgoju djece. Sad imam šestero djece i nijednu teoriju. Kada sam donio kući ruksak moja mama,moj tata,brat i ja smo ga otvorili da vidimo što je unutra. Ja sam pročitao knjigu „Oh kako lijepa Panama“.Predivna priča koja govori da je lijepo putovati i upoznavati druge ljude ali doma je najljepše.

Fran Vucković

     Jednog dana sam donijela ruksak s knjigama. Mama je uzela knjigu „Dunav“,a tata je uzeo knjigu „1000 tajni zemlje“. Sestra je čitala knjigu „Zov divljine“ i knjigu „99 načina kako odvući dijete od TV-a“. Mama je bratu pročitala knjigu „Oh kako lijepa Panama“ a ja sam pročitala isto to i još „Što čini ljudsko tijelo?“. Knjige su bile zabavne i zanimljive.

                                                                                              Nikolina Vlašić

     Kada sam ruksak donijela kući otvorili smo ga i počeli razgledavati knjige. Ja sam pročitala knjigu „Što sve čini ljudsko tijelo?“. Knjiga  je sastavljena  od pjesmica o dijelovima ljudskog tijela. Pročitala sam i knjigu „1000 tajni zemlje“. Ova ideja nam se jako svidjela, šteta što nismo uspjeli pročitati sve knjige.

                                                                                    Marta Ćuk

     U  srijedu  je  bio moj red za  naprtnjaču s knjigama. Bila sam tako  uzbuđena da sam  odmah u  školi počela čitati….„Oh, kako je lijepa  Panama“. Mama  je došla  po  mene,a ja sam dotrčala  do   nje  i počela  pričati naslove .Jako  mi  se  svidjela knjiga „Što  sve  čini  ljudsko  tijelo?“ jer  nisam znala puno  o  ljudskom  tijelu. Meni  je  bilo  lijepo  čitati  sve  knjige i da su bar još malo ostale duže kod mene.

Leonarda  Gazić

U privitku možete vidjeti rezultate glasovanja za najljepši učenički dojam - ljestvica C.


Osnovna škola Velika Mlaka